maandag 10 februari 2014

Stashbusting 3 out, 1 in

Begin januari werd er een vraag gesteld door Bouquet of buttons, 
Will you join me??? Yes I will! 
Dus schreef ik me in voor haar actie, maar ik nam/had nog niet de tijd om er over te bloggen.
Ondertussen gaat het hier goed uit en volgens de afspraak rustig in, dat ik het wel even moet bijhouden voordat ik fouten ga maken :-) !

Stap voor stap, eerst de regeltje, maar dan mijn versie :-)
Van haar mogen we de regeltjes een beetje aanpassen en naar onze hand zetten, zodat het ook helemaal onze eigen actie wordt!

Basisregel: 3 out 1 in, spreekt natuurlijk voor zich. Als ik 3 stofjes heb gebruikt/verkocht/weggegeven hebt, mag ik 1 nieuw stofje kopen.

Wanneer is nu een stofje out: Heel concreet
  1. Als ik het stofje heb gebruikt waarvoor het gekocht is. Dus als mijn projectje af is, ongeacht of er nog stof over is.
  2. Als ik minstens 3/4 van een stofje heb gebruikt.
  3. Als ik een stofje heb weggegeven of verkocht heb.
Enkele uitzonderingen:
  1. Voering, tussenvoeringen, effen basisstof en consoorten tellen niet mee.
  2. 1x per seizoen heb ik een 'wildcard'. Ik mag dus 4 x per jaar zomaar een extra stofje kopen, woohoo!! :-) Ik mag ze opsparen en er 4 ineens kopen.
  3. Een gekregen stofje telt niet al 'in', bv. bijeen swap ofzo.
  4. Een gewonnen stofje telt ook niet mee. 
(Ik doe ook aan stashbusting om mijn stoffen voorraad een beetje te doen slinken en om mijn stoffenvoorraad te updaten, 
maar ook om de kosten wat onder controle te houden, dus gewonnen en gekregen stoffen kosten mij niks :-) )


En dan nu mijn vorderingen:

Wat ging er tot nu toe OUT:
  • Het begon met deze twee stofjes:
    Ik had ze al een hele tijd ongebruikt in mijn bezit. Waarom ik ze kocht, was me al niet meer duidelijk, ergens in een bevlieging ofzo... Op het facebookgroepje Stof de stofkes maakte ik er iemand anders blij mee. En mijn eerste twee out'jes waren een feit!
  • Dan maakte ik die rok voor mezelf met een stofje speciaal gekocht voor mijn rokje. Ik heb nog stof over, maar denk erover om daarmee nog een rokje voor mijn meisje te maken. Weer min 1.
  • Ik maakte nog een rokje voor mijn al-lang-niet-meer-zo-jarige vriendin (daarover later meer) en de cowlneckdress voor Alex, beide uit het groene stofje dat nu dus helemaal opperdepop is! Nog eens min 1.
  • Dan besloot ik om nog enkele stofje van de hand te doen en zo kregen deze twee en 1 stofje waarvan ik een foto vergat te trekken, ook een nieuwe eigenaar:
  •  
  • Doordat ik ook nog goed aan de slag ging voor KCW, werden mijn roze en groen Nicky Velours ook voor 3/4 gebruikt, net zoals mijn blauw joggingstofke. min 3.
Als je goed hebt opgelet en opgeteld, dan in mijn stash geslonken met 5 katoentjes, 1 canvasstofje, 1 dikke tricot, 2 nicky velours en 1 joggingstofke = MIN 9 stofjes!! Flink!!
Dat betekent dat ik er dus 3 nieuwe mag kopen!!

Wat kwam er tot nu toe IN:
  1. Dit prachtige stofje kocht ik bij Ella & Basiel. Bij haar zag ik het passeren en ik werd op slag verliefd. Dat moest ik ook hebben!! Gelukkig ook niet zo'n duur stofje, altijd goed :-) ! 
  2. Het mooie Stenzo stofje met de blauwe pauwen kon ik op de kop tikken via Stof de stofkes! Het is onderweg naar hier. Ik vind dat het een beetje een King Louie-gehalte heeft!
  3. Het derde stofje heb ik nog te goed!! :-)
Zo, dat was een mega-update! 
Ik ben goed bezig wat Stashbusting betreft :-) !!
Wie van jullie doet er nog mee met deze uitdaging? 
Plaats hieronder je link als je een blogje hebt en er ook een berichtje aan hebt gewijd!

1 opmerking:

  1. Die regel zou ik voor mijzelf ook beter invoeren... Alhoewel ik veel naai, koop nog veel meer stofjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen