donderdag 26 december 2013

MaMoekA maakte eens iets anders dan rokjes en kleedjes...

Er werd al zoveel genaaid voor ons prinsesje dat Moeke bleef aandringen om eens iets te maken voor de kleinste spruit!
Maar jongensspullen leken niet zo evident. Een rokje en een kleedje zijn eenvoudig te maken, maar een broek of een hemdje waren toch naaiselkes die ik bleef uitstellen. Een hogere moeilijkheidsgraad schrikte me af! Eerlijk is het natuurlijk niet, een dochter met een kast vol en een zoon met enkel wat zelfgemaakte zeversjaaltjes, een labeldoekje en enkele slabbetjes.
             

 

Moeke had gelijk, dus ging ik op zoek naar een patroontje voor een hemdje en een broekje.
Mijn eerste broekje maakte ik na van een bestaand model dat te klein was geworden. Ik had nog felblauwe Nicky Velours liggen dat ideaal was voor de broek. Zo werd het helemaal het broekje dat ik voor ogen had, leek erg veel op het origineel, alleen een heel stuk goedkoper!! Ongeveer 3 euro voor de homemade versie, dat werkt ook wel motiverend! En wat bleek: een broekje maken is helemaal niet moeilijk!!

Mijn excuses voor de slechte foto's!! De kleur op de tweede foto is waarheidsgetrouw.



Daarna ging ik aan de slag met een gekocht patroontje. Aangezien mijn zoontje erg groot was, koos ik een maat groter dan de aangegeven maat voor die bepaalde leeftijd. Het werd een supervrolijk broek (mijn man vond het erover: "Net iets voor een clown!" waren zijn woorden), maar veel en veel te groot. Nog steeds kan hij het niet aandoen, hopelijk deze zomer! Ik ben benieuwd! Het ligt hier straks al een jaar te wachten tot hij erin is gegroeid!


Het derde projectje was een hemdje, ook een gekocht patroontje, hoorde bij het veel te grote broekje. Het hemdje was vooral erg breed en ik had het patroon al verlengd. Maar de beschrijving erbij was erg duidelijk en ik slaagde erin, minst enkele mini-foutjes, om het tot een goed einde te brengen, Ik vond het schitterend en Josh ook, mijn man daarentegen... die was weer niet te vinden voor die drukke print. Misschien moet ik hem eens meenemen als ik stofjes ga shoppen :-) !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten